Friday, May 20, 2011

Makan Untuk Hidup OR Hidup Untuk Makan?? Part 6..steamboat

..assalamualaikum..
alhamdulillah Allah kurniakan rezeki untuk saya nikmati...

ok kali ni..i nak cite pasal steamboat..
tempat kami menjamu selera kali ni adalah di D'KAYANGAN BUFFET STEAMBOAT, SEKSYEN 13, SHAH ALAM..

this is our 1st tyme melantak kat cni..mula-mula plan nak pegi flamming..tapi bila pikir balik jauh kot..
duit minyak lagi tol lagi..so we decide nak pegi dekat-dekat je..
maka sampai la kami kat cni..hurm..
not bad la..tempat dye agak besa..banyak gak choice..harga pon tak bape mahal sangat..
rm21.10 untuk sorang termasuk tax...

sebenarnya plan dah lme..so aku and cik ieza ikat perot la sebab nak isi banyak...kte buffet..rugi la isi sikit kan??haha

then, kol 430 perot masing-masing dah berlagu kencang mintak diisi..
tak ingat orang len dah..ktorang blah dulu menapak ke seksyen 13 ni..
 sesampai je jadi orang terawal kot..huhu..bahagia je muka memasing

maka tercetus la dialog dibawah::
iza: cik, nak meja untuk 5orang
cik waiter: dah penoh la dik...
aku: (pusing-pusing tengok makanan...tak tau lak dah penoh)
....iza datang...
iza: penoh la...
aku: ehhh....baru bukak dh penoh??
...beberapa min selepas itu...
cik waiter: kak...kak...ade 1 meja kosong..
aku n iza:(tersenyum lebar)..teros capai pinggan isi makanan...hahaha
**dialog diubah mengikut hati saya**LOL...mungkin de yg ditokok tambah...

makan tanpa menunggu 3org lagi nak sampai...xleh tahan dahh
mula2 aku amik nasi and kue tiaw..de lauk ayam lagi...memang sedap..xnyesal punya..haha
dlm gmbr ni ktorg dh abis makan...so amik ais krim la senbagai desert..
tapi kami cuma baru abis 1st round..haha...matahari pon ada lagi ni..ehee
bloop...blupp...ada ketam lemas...hehe
 nyummy...i loike ice cream
i...screammmm!!!!!waaaaaa
akhirnya sampai jua 2org y ditunggu2...selepas kmi dh abis se'round'...haha
sorang lagi xdpt join..hurmm...ok next tyme maybe~
 longgokan kulit ketam..udang..lala..ketam...etc
see...dah macam 10org makan...haha

lebih kurang 3jam makan..matahari pon dah tukar syif ngn bulan..perot pon dh xmampu nak isi..so  pulanglah kami ke sarang semula..
but, before leave...mst kne pose ckit..hehe

yeah..kenyang perot senang hati...
...alhamdulillah...

0 comments:

Post a Comment

komen