Sunday, April 10, 2011

MOTIVASI DIRI

setiap manusia dimuka bumi ni takkan lari dari masalah..
tak kira lah kecik sekecik kuman atau besar sebesar galaxy sekalipon...yang pasti ia adalah sesuatu yang dipanggil masalah...
sedangkan orang gila pon ada masalah...tu sebab dye jadi gila

so selaku seorang yang waras...aku memang sentiasa ditemani masalah..
dan untuk menyelesaikan masalah ada macam-macam cara..
dan setiap ujian yang Allah bagi ni sememangnya setimpal dengan kemampuan kita sebenarnya..

salah satu cara yang aku praktikkan selama ni adalah berkongsi..

tapi bukan mudah nak cari seseorang yang sedia ikhlas sejujur hati mendengar masalah kita..

so cara yang sangat mudah bagi aku adalah menulis sesuatu sambil memotivasi diri..walaupon cara ni nampak sangat "loser"..
tapi lantak aku la kan...
lain orang lain caranya...



dengan cara ni...bila-bila masalah tu datang lagi...
bleh la aku baca balik...dan bersemangat semula..
aja aja hwaiting!!!

0 comments:

Post a Comment

komen