Tuesday, March 1, 2011

kenangan setahun lalu~

Rindu mau meng'update' blog..tp tak de idea nak tulis taip pe....

Sedang asyik bercakap sendirian rindu plak mak ayah akak2 n adik2..huhuhu...Mata pon tgk date kat laptop n mula menyedari "WOW now already march lor!!!omo!"..cepatnye masa berlalu..tengah bosan-bosan melayan perasaan tiba-tiba rasa nak melayan fesbuk lak..nampak plak status c epoi..

Epoi: genap setahun peristiwa lipan baraku..thank you Allah~

Setaun dah...ni lagi cepat...rasa baru je lagi..huhu..setaun yang lalu, epoi eksiden time men rugby di bahagian leher..kesiannye adikku, time tu plak ak kena pg pangkor..sedih sangat dapat tau. Aku try call dye hari 2 gak bila dpt tau berita dari kak long. Aku tny "ang ok x ni, cmne??" dan dye just jawab "epoi ok je, xde pape, cikit je..kak yang tak nak blik ke". aku dengar suara dye yang sayu yang cuba tak nak bagi aku risau membuatkan aku teresak-esak nangis. Tapi aku tak dapat balik. on da way nak pg pangkor aku berpikir-pikir canme nak g ipoh dari pangkor? siot btol aku rasa terhadap diri sendiri..nak tny org malu..aish teroknye kakak cmni..

Then, next day kak long bg tau epoi kne wat operation. Time tu ak risau sangat, aku tak tau keadaan dye cmne, terok sgt ke..klu jadi pape kat dye time 2, aku rasa aku akan salahkan diri sndiri seumor idop aku coz tak de disamping dye time genting ni..Allamdullih hari ni epoi sihat..

malam tu kak long send mms gambar epoi pas operation.. scary gler kot, tyme 2 ak on da way balik shah alam..(or on da way g pangkor...kompius!!)aku nangis tengok pict dye yang terlantar dengan wayar kat seluruh badan...emy dok sebelah aku yang tenangkan aku...thanks emy!

selepas beberapa minggu je baru dapat jmp epoi coz schedule aku yang ketat bln mac taun lps..aku balik and ajak kak.long and dibah pg umah epoi..mula-mula sampai umah dye, dye dah tersengeh depan umah menyambut ktorg..tak de orang pon kat umah dye time 2 sebab dye tak nak susahkan kawan dye bawakkan dye..akibat eksiden 2, kepala dye kne pkai bnda sokongan (xtau org panggil pe...haha) untk beberapa bulan..dah macam robot pon ade..kikiki..dye xbleh bawak moto or kete..so juz mengharapkan kawan-kawan je r..nasib bek dye de kawan2 yang bek yang sanggup tolong dye...thanks!!

setahun dah berlalu, epoi dah fully recover..dah bleh bawak moto@kete, buat keje2 berat, leh exercise ngn dumbbel kesayangan dye..kesimpulannya dah kembali kepada epoi yang dulu, juz ada parut sebesar jari hantu orang dewasa kat belakang tengkok dye yang berbentuk lipan bara...;)

to my lovely bro: jg diri baek2 ye pasni...=)

0 comments:

Post a Comment

komen